22 de juny 2013

Trepitjant neu al Puigpedrós

Fa anys que tenim ganes de fer el Monteixo (2905m, Vall Ferrera), però per un motiu o altre el cim s'ens resisteix i sempre acabem canviant els plans. Aquest any no serà pas l'excepció, així que una trucada d'última hora al Refugi de la Vall Ferrera ens dóna les males noticies: neu al cim, recomanació de grampons i piolet, i per acabar-ho d'arreglar la pista, si l'obren demà, només serà transitable amb 4x4...

Plan B, farem el Puigpedrós!

Recorregut: Refugi de Malniu, Puigpedrós (2915m), Refugi de Malniu.
Llargada: 8 km
Desnivell acumulat: 1570m
Temps: 4:20h (pauses incloses)

Un cop descartat el Monteixo, truquem al Refugi de Malniu (2130m) i preguntem com està el camí d'ascensió al Puigpedrós. Els guardes ens informen que al cim hi ha neu els últims metres, però que és pot fer bé. A més, al refugi hi han places lliures, així que enlloc de buscar un càmping per la Cerdanya dormirem allà mateix.

Parem a comprar quatre coses Puigcerdà i arribem abans que es faci fosc al refugi. Carai! quin temps més agradable: plou, fa fred i segons com la boira no ens deixa veure a més de 10 metres! Tot i així, no perdem l'esperança, en Molina ha dit que demà farà sol!

Oi tant si fa sol, el dia es lleva fred però esplèndid! Recollim les coses, esmorzem i a tres quarts de vuit comencem a caminar.

Ens han dit que el camí és molt fàcil: primer hem de seguir el GR11 direcció oest i al cap d'uns 15 minuts hem de trencar a la dreta i agafar el camí que enfila muntanya amunt. Sincerament, avui no tenim el dia i el camí no el trobem pas, ara la pujada... Com dues cabres tirem muntanya amunt, vorejant clapes de neu i seguint les fites que ens anem trobant mooolt de tant en tant.

Un cop arribem a les Molleres del Puigpedrós veiem per primer cop el cim. Si que hi ha neu, però per sort molta menys de la que ens esperàvem. A partir d'aquí el camí és torna bastant planer i més que una ascensió acaba essent una passejada.

Finalment, després de dues hores i mitja fem el cim! Es nota que fa dies que no ens movem gaire, hem tardat bastant més del que ens esperàvem. El que no tenim clar és a quina alçada estem: 2911m o 2915m? Això que el mapa Alpina et digui una cosa i la creu del cim una altra...

A dalt de tot no és que faci molt fred, però quan bufa el vent és nota que hi ha neu al voltant. Esmorzem arraserats darrere una pedra, i un cop tenim la panxa plena re-emprenem el camí de tornada fins al refugi.

La baixada és més fàcil que la pujada, no només pel fet que ara anem avall, sinó que amb el pas de les hores la neu gelada s'ha convertit neu primavera, la qual es pot trepitjar sense por a fer patinatge artístic!

Veus que bé, ja podem dir que hem fet un cim amb neu! La veritat és que el Puigpedrós no és que sigui un gran cim, però el fet que estigués mig nevat ha donat emoció a l'excursió.