5 d’ag. 2012

Recorregut: Marquet de les Roques -  Montcau - La Mola - Sant Feliu del Racó
Llargada: 14,6 km
Temps: 4h, pauses inclòses

Aprofitant que aquest diumenge feia molt bon temps (inclús massa!!!), ens vam llevar ben d’hora ben d’hora per fer una excursió pel Parc Natural de Sant Llorenç i l’Obac, molt a prop de casa.

00:00h A les vuit del matí ens plantem al pàrking del Marquet de les Roques (Vall d’Horta, Sant Llorenç Savall). Allà comencem la nostra ruta agafant el camí que ens porta a la Font del Llor.

00:12h Just abans d'arribar a la font, girem a la dreta i seguim els senyals en direcció a Coll d’Eres. Tot i que el primer tram de la pujada és bastant fort (desnivell d'uns 390m), el camí no presenta pas cap dificultat. Això si, sort en tenim de l'ombra dels arbres i l'airet fresc de bon matí! Just abans d'arribar a Coll d'Eres ens trobem el cartell de la Cova Simanya, però aquest cop tampoc ens desviem. Ens ho apuntem per un altre dia.

Camí del Montcau

00:55h Encara no són les 9 del matí quan arribem a coll d'Eres ben xops de suor! Fa moltíssima calor, i es nota que fa dies que no plou ja que el bosc està molt sec. Descansem 5 minuts i enfilem camí cap al Montcau.

Mirant a La Mola des del  Montcau

01:15h Montcau (1056m). Fa molt bon dia però la visibilitat no és gaire bona. Fins al moment hem caminat pràcticament sols i protegits per l'ombra dels arbres (s'agraeix tanta tranquil·litat!!!), però a partir d'ara les coses canvien: apareixen els primers excursionistes i el sol comença a apretar.

Camí de La Mola
Tornem endarrere fins a Coll d'Eres i d'allà agafem el sender que ens porta direcció a La Mola. El camí és molt planer, llevat d'un parell de baixades que es solucionen sense problema. Sense saber d'on i com apareix gent de sota les pedres: famílies amb nens, gent gran amb la bota de vi, gossos, corredors d'ultra-trail, etc.

02:33h La Mola (1101m) Segon cim del dia. Dalt de tot ens trobem amb la sorpresa de que pràcticament hem de demanar tanda per poder seure al terra i menjar-nos el nostre entrepà.

Mirant al Montcau des de La Mola

Tips i cansats (de tanta gent), 20 minuts després  comencem a baixar pel camí que porta fins a Matadepera, però ens desviem a mitja baixada i girem direcció Sant Feliu del Racó. Normalment quan pugem a la Mola de nit deixem el cotxe als dipòsits, així de baixada amb 1h15-1h30 som al cotxe. Avui però, fa tanta calor que amb 50 minuts ens plantem als dipòsits! llàstima que avui l'assistència tècnica (el pare d'en Josep) no ens ve a recollir aquí sinó dalt de tot de Sant Feliu del Racó.

04:03h Sant Feliu del Racó. Final de l'excursió. Afortunadament tal i com trepitgem asfalt ens venen a buscar, ja que qualsevol s'espera a les 12 del migdia sota la solana...