25 d’ag. 2012

Pics d'Envalira i relax per la Cerdanya

Recorregut: Pas de la Casa - Estany de les Abelletes - Coll dels Isards - Port de Fontnegra - Pic Negre d’Envalira - Pic d’Envalira
Llargada: 7 km
Desnivell acumulat: 1320m
Temps: 4h, pauses incloses.
Perfil de l'excursió: Wikiloc

Divendres 24 d'agost de 2012
Aquest cap de setmana hem pogut gaudir de l'autocaravana després de molts mesos, així que hem aprofitat per fer una escapada al Pirineu. La nostra intenció és fer un pic on l'aproximació sigui accessible amb autocaravana. Després de plantejar-nos diversos opcions escollim els pics d'Envalira: el Pic d'Envalira (2823m) i el Pic Negre d'Envalira (2818m).

Dinem dins l’autocaravana al pàrking de ciències de la UAB i enfilem directament cap a Puigcerdà, on fem una parada tècnica per omplir el rebost. Visitem breument Llívia, tot i que, fa més calor de la que voldríem. Tot seguit posem rumb al Pas de la Casa tot passant pel Port del Puymorens. Deixem enrere el poble i pugem al Port d’Envalira (2409m) on segur que dormirem ben fresquests (11ºC a les 22h).

Dissabte 25 d'agost de 2012
Ens llevem ben d’hora ben d’hora i ens equipem per a l’excursió. La temperatura exterior és de 7ºC!!! Fem un bon esmorzar i baixem amb l’autocaravana fins a la cota 2220 m des d'on tenim intenció d'iniciar la nostra excursió.

07:45h - 00:00h  Prenem el camí que surt a l’esquerra de la cafeteria fins a l’estany de les Abelletes. Allà trobem un rètol indicant que el camí cap al Coll dels Isards s'agafa a mà dreta.

08:45h - 01:00h Coll dels Isards (2548m). Després de fer el pendent més fort de l'ascensió ens trobem una grata sorpresa: un grup d’isards corrent amb una agilitat que ens fa sentir molt més “torpes” del de som.

10:10h - 01:25h Port de Fontnegra (2654m). Seguim pujant pel segon tram fins arribar al cap damunt del port. Des d'aquí podem observar clarament les diferències entre les dues vessants de la muntanya; una és escarpada amb forts precipicis, mentre que l’altra és una suau pujada fins als cims.

09:50h - 02:05h Pic d’Envalira (2823m). Seguim el camí a mà dreta que puja suaument fins al Pic Negre d’Envalira (2818 m) primer i el Pic d’Envalira (2823m) segon. Allà el vent ens dóna una treva i ens deixa esmorzar tranquil·lament per recuperar forces.

10:10h - 02:25h Un cop tips afrontem la baixada. El tram fins al Port de Fontnegra el fem sense problemes, ara d’aquí en avall el fort pendent i el camí amb la pedra molt esmicolada fa que parem atenció amb els cinc sentits per tal d’evitar al màxim les relliscades.

11:50h - 04:05h Final de l'excursió. Dues hores més tard arribem a les pistes d’esquí per on descendim plàcidament fins a l’autocaravana.

Cansats però contents d’haver assolit el nostre objectiu, posem rumb a Font-Romeu on dinem i fem la migdiada al Coll del Pam (2005m - pistes d’esquí Font-Romeu). Al despertar-nos trobem que estem envoltats d’una densa boira, però al baixar uns metres aquesta queda enrere i podem passejar pel poble.

Diumenge 26 d'agost de 2012
Aquesta nit hem descansat de valent, després de l’excursioneta d’ahir avui toca relax. A les deu del matí ens plantem als Banys de LLo per a donar-nos un plàcid bany en les seves aigües sulfuroses.

D’allà comencem la nostra tornada cap a casa per la Collada de Toses, així ens estalviem pagar el túnel i podem parar a dinar gaudint de les vistes de la Cerdanya. Cafetó a Ripoll i avall que fa baixada!

A reveure!

1. Wapus!!! Quina excursioneta més maca i més ben explicada....us anirem seguint x agafar idees!!!! Muas

2. Ei! Quina sorpresa! Moltes gràcies pel comentari. La idea és mantenir la continuïtat,tant fent excursions com fent entrades al blog. Celebro que us hagi agradat el blog, ah! i qualsevol critica serà benvinguda!