21 d’ag. 2012

Recorregut: Collada de Fontalba - Puigmal - Núria - Collada de Fontalba
Llargada: 16 km
Desnivell acumulat: 2520m
Temps: 6:15h, pauses incloses.
Perfil de l'excursió: Wikiloc

Aprofitant que tant la Marta com l'Eva aquesta setmana treballen, amb en Jordi decidim fer algun cim que estigui relativament aprop de casa. Donat que hi han tants cims per fer, i no n'hem fet cap, la decisió no s'allarga més de 10 segons: el Puigmal!

Tot i que hi han uns quants camins per fer el Puigmal, els tres principals surten des de les pistes d'esquí d'Err (Catalunya nord), des de Núria i des de la collada de Fontalba (Queralbs). Les distàncies, els temps d'ascensió i el desnivell acumulat són similars, així que els criteris per escollir la ruta son purament econòmics: túnel del Cadí = 25€ a/t, cremallera de Núria = 30€ a/t 2 persones, collada de Fontalba = 0.00€. A més, aquesta elecció ens dóna la possibilitat d'allargar la volta (si tenim forces) tot passant per Núria.

Així doncs, a les 5:00h del matí passo a buscar en Jordi per Sabadell. A tres quarts de set arribem a Queralbs. D'allà surt una pista forestal sense asfaltar d'uns 11 km que està en molt bon estat. A les 7.10h i amb 15ºC de temperatura arribem a la collada de Fontalba. Esmorzem un xic i ens preparem per l'excursió.

07:40 - 0:00h   Collada de Fontalba (2070m). Inici de l'excursió. De seguida el camí comença a pujar i al cap de 5 minuts ja estem esbufegant com dos avis! Just davant tenim un grupet de tres que ens serveix de referència tant pel camí com pel pas que portem.

08:21 - 0:41h   Cim de la Dou (2459m). Primer parada. L'ascens per aquesta cara el podríem dividir en tres trams, com tres esgraons. Això va bé perquè pots marcar-te petites fites fàcils d'aconseguir i d'aquesta manera mentalment la pujada no és tant esgotadora.

08:58 - 1:18h   El Bressol (2665m). Segona parada. Comencem a estar petats, però després d'un petit mos ens animem pensant que """només""" ens queda una petita rampa de 250m de desnivell! :-p  L'últim tram de la pujada és el més pronunciat, però xinu xanu l'anem fent tot esbufegant.

09:47 - 2:07h   Puigmal (2911m). Cim!!! Per fi veiem i toquem la creu. El sol brilla amb força, però malauradament l'ambient no és net i la visibilitat és dolenta. Per sort el vent no bufa i podem esmorzar tranquils. Mica en mica el cim es comença a omplir de gent, moment en el qual decidim que és hora de tirar avall.

10:22 - 2:42h   Comencem la baixada cap a Núria. Hi ha un tros de tartera que fa de mal baixar i sincerament m'alegro d'haver pujat per on hem pujat, ja que aquesta cara de la muntanya sembla més feixuga de pujar. Tot i que ens trobem un rierol i un parell de salts d'aigua molt bonics, la baixada se'ns fa llarga.

11:55 - 4:15h   Núria (1954m). Per fi arribem a les Rambles, perdó a Núria! Fem la birreta sota uns arbres davant del llac, mirem com arriba el cremallera, ens calcem novament les botes i amunt que encara ens queden 6km fins al cotxe!

12:24 - 4:44h   Partim cap a la Collada de Fontalba tot donant la volta al llac. Quan arribem a la Creu d'en Riba ens retrobem amb el mateix grupet de tres de Manlleu i fem el que ens resta de trajecte junts.

Apunt d'arribar a la Collada de Fontalba (2070m)

13:55 - 6:15h   Collada de Fontalba (2070m). Final de l'excursió. Rebentats però contents arribem al cotxe.