19 de maig 2013

Un passeig fins La Foradada

Els caps de setmana a l'Ampolla serveixen per descansar, passejar per la platja de la Marquesa, menjar un arròs a banda a Casa Asmundo (St. Carles de la Ràpita), però també van bé per estirar les cames i fer excursions!

Inicialment la idea era anar des de Freginals fins a la Foradada, però el fet de no tenir mapa i no saber si el camí està ben indicat ens fa canviar de plans, així que anirem al mateix lloc però seguint el GR-92 des d'Ulldecona.

A les sis del matí sona el despertador (per ser diumenge no està pas gens malament!), a set carreguem les bosses al cotxe i fem un tros d'autopista fins Ulldecona.  Un cop allà, agafem la pista forestal que va fins  l'àrea Interpretativa del barranc del mas de Comú, però poc després que s'acabi l'asfalt aparquem el cotxe al bell mig d'un cap d'oliveres.

Encara no són ni les vuit que ja comencem a caminar, primer per la pista rodejats d'oliveres i després per un caminet just al costat del barranc del mas Comú. Mica en mica anem pujant, i més que ho farem ja que  tenim la Serra del Montsià just davant nostre i la Foradada és troba pràcticament al capdamunt de tot.

Després d'una hora i mitja i uns 5km caminats arribem a la Foradada (695m). Ostres, això se'ns ha fet curt, pensàvem que tardaríem un xic més! La sort és que avui les vistes són esplèndides, ahir va ploure a bots i barrals i l'ambient és tant net que fins i tot es veuen les Columbretes, unes illes situades a uns 56km davant la costa d'Orpesa.

Arribats a aquest punt només ens queda una cosa per fer: desfer el camí!

Tres hores després d'haver començar l'excursió tornem al cotxe. Segons el GPS del mòbil hem caminat uns 10km i hem salvat uns 450m de desnivell.