26 de des. 2012

Dia 14. Omarama – Lake Tekapo – aprop Chistchurch (320 km)

Ei que ja és Sant Esteve!!!

Avui ens llevem molt d’hora perquè volem aprofitar per fer un Skype amb l’altra part de la família. Tot i que per nosaltres tot just són les 5:30 del matí i encara anem amb pijama, ells fa hores que disfruten de valent amb el dinar de Nadal i una caixa enooorme de catànies!!! Se'ns fa la boca aigua, però no els hi canviaríem el lloc! :-p

Aprofitem que estem desperts per acabar-nos de llevar del tot. Sortim del càmping a les 7:15h en direcció al Mt. Cook Natural Park. A mesura que ens acostem al poble de Mount Cook, al·lucinem amb lo plana que és la vall i lo altes que són les muntanyes. Al arribar al pàrquing ens adonem que hi ha un DOC que està de conya: si ahir no haguéssim estat tant cansats podríem haver vingut a dormir aquí, llàstima!

Ens preparem i anem a fer la Hooker Valley Track, una caminada lineal de 2h 30 min (a/t) fins al Hooker Lake, des d'on es pot veure el petit glacial del Mt Cook. Pel camí creuem dos ponts penjants enormes i flipem al veure com un enorme bloc de gel es desprèn de la neu de la muntanya després de sentir un so que semblava un tro.

Estem tant destruïts del ritme de viatge que al arribar a l’autocaravana caiem en rodó i fem la migdiada abans de dinar. En lloc de fer una segona excursió, la Kea Point Walk, ens relaxem i ens regalem un dinar calent: arròs amb tonyina! Mmm!
Una mica més descansats tornem a posar-nos en marxa. Fent el camí de tornada al·lucinem amb l’intens color blau del Pukaki Lake. A l’anada no li hem parat atenció perquè anavem capficats en veure les muntanyes, però al tronar hi ha molta més llum i hem flipat en colors!

Parem al mirador que hi ha al punt d’informació i fem un munt de fotos, tot i que la càmera no fa prou justícia al meravellós color de l’aigua creiem que encara han quedat prou bé.

D’allà ens dirigim al Tekapo Lake, un llac més petit que el Pukaki però amb els mateixos tons blavosos. Novament les vistes són impresionants!!! Malgrat que el poble no val la pena, comprem provisions i pugem al Mt. John, on a més d'un observatori hi ha l’Astro Café, una cafeteria que segurament no té el millor cafè del món però que tampoc li fa falta per omplir.

Contents de com ha anat el dia comencem a passar cap a Christchurch. Al cap de pocs kilòmetres comença a ploure, ens hem salvat! Avui no ens mullarem i a més veurem l’arc de sant Martí.

Avancem buscant un lloc for free per passar la nit. Després de descartar un parell de llocs trobem una esplanada amb unes quantes autocaravanes i on no hi ha cap senyal de prohibit overnight. Avui si que l’hem encertat! Aquesta nit farem uns deliciosos noddles acompanyats de xai neozelandès. Wow! És el primer cop en tot el viatge que menjarem calent per dinar i sopar! Tot un luxe!