31 de des. 2012

Dia 19. Auckland

Després del soparet d’ahir, per primer cop en tot el viatge ens llevem a les 10h del matí! Esmorzem i ens dutxem amb tota la calma del món, i a mig matí sortim a fer un tomb per la ciutat.

Passegem per Queen Street buscant els últims souvenirs, ens perdem per Vulcan Lane, High Street & Chancery mirant tonteries i finalment anem cap al port. El cansament acumulat i la calor fan que desistim d’agafar el ferry per poder veure la ciutat des de l'altre cantó de la badia. Així doncs dinem i ens n’anem a fer la migdiada, que aquesta nit és Cap d’any i fora bo aguantar desperts!

Un cop ben descansats el primer objectiu és comprar el sopar de cap d'any. Des de que estem a Nova Zelanda els dinars de Nadal i St. Esteve no han estat res de l'altre món, així que avui hem de sopar com és degut. Curiosament sota casa (bé, sota l'hotel) hi ha un take-away de sushi i just davant una licoreria amb vi de la terra... sembla ser que avui soparem bé!  :-)

Així doncs passem al segon objectiu: des d'on veurem els focs artificials? sortim de l'hotel tot passejant fins Albert Park, d'allà fem tot el port fins Viaduct Harbour, on fem una birreta i mirem les pintes que porta la gent per cap d'any.

Allà les nou ens mengem el sushi i ens bevem l'ampolleta que de vi blanc que hem comprat: un Two Tracks. No és que haguem begut molt vi duran aquests dies, però no se si és el paladar o l'emoció de l'últim dia però aquest és el millor vi que hem tastat.

Ben sopat fem temps tot veient Titanic (la televisió neozelandesa no és gran cosa), fins que a quarts de dotze sortim a la recerca d’un bon lloc per a veure els focs artificials que es fan a la Sky Tower. Finalment acabem a Victoria Park, un lloc força fosc des os es veu de conya la torre. Ens sorprèn que els focs artificials gairebé no fan soroll... és clar, estan a 200m d’alçada!

Aprofitem l'última nit per terres nova-zelandeses tot passejant pels carrers més cèntrics de la ciutat. L'ambient és espectacular: tota la gent que no hem vist durant dinou dies ens la trobem celebrant l'entrada d'any.

L'última foto del dia i del viatge no pot ser altre que l'Skyline d'Auckand des de Viaduct Habour: