17 de des. 2012

Dia 5. Wellington – Picton (375 km sense contar el ferry!)

Per a no variar ens llevem quasi de matinada ja que a les 7 del matí hem d’embarcar “casa nostre” al ferry, així que sense esmorzar, recollim tot i ens anem de nou cap a Wellington. Fem un cafetó mentre esperem per embarcar i puntuals a les 7 comencem a pujar al vaixell.

La travessia transcorre sense problemes. Tot i que no fa mal temps, el vent a la coberta és insuportable, així que passem gran part de les 3h 30 min de viatge refugiats i aprofitem per posar al dia els números i planificar els dies que passarem a la illa sud.

A les 11.20h atraquem al port de Picton. Just al sortir de la zona portuària agafem al Queen Charlotte Drive, una pintoresca carretera de costa que va des de Picton fins a Havelock (poble famós pels seus músculs verds que al final no hem tastat). No fa gaire bon dia, però la veritat és que ens la esperàvem més maca.

Seguim la carretera fins arribar a Nelson, un poble tot americanat on el més destacable és que al i-site reservem el taxi aquàtic per fer l’excursió de demà. També intentem comprar algunes provisions, i diem "intentem" perquè en aquests supers neozelandesos se’ns fa una mica difícil trobar, per exemple 1kg d’arròs, ara si en vols 25kg no hi ha problema! Es nota que Nelson és una ciutat “gran” perquè hi ha trànsit i ens costa un xic sortir.

Un cop fora, ens dirigim cap a la Golden Bay amb la intenció d’arribar a Wharariki Beach, una platja on hem llegit que hi ha una pedra espectacular dins el mar. El mal temps i un últim tram de carretera sense asfaltar, per no esmentar que no sabíem si la marea pujava o baixava, ens fan desistir a falta de només 10km per arribar. Quina llàstima!

Així que girem cua i anem a buscar un lloc per dormir, finalment passem la nit al Takaka Hill lookout Sandy Bay, a 20 km de la platja de Kaiteriteri, punt de sortida de l’excursió de demà.