16 d’ag. 2009

Dia 15. Berna - Fribourg – Gruyères – Enney (159km)

Com és costum arribem a Berna molt molt d'hora. Aparquem aprop del centre sense problema, esmorzem dins l'autocaravana i sortim a passejar per la ciutat.

No tenim molt clar si és degut a l'hora o al fet que és diumenge, però la ciutat a primera hora està molt tranquil·la. Passegem pels carrers més cèntrics sense trobar-nos pràcticament a ningú, veiem passar els tramvies buits, tirem quatre fotos al parlament i a l'ós de pedra que hi ha a la placeta del costat.

Abans de marxar fem una visita al Rose Garden, un jardí ple de roses des d'on hi han unes magnífiques vistes de la part antiga de Berna.

Ben dinat arribem a Fribourg. No se si és que estàvem massa ben acostumats a la fresca dels Alps, però la veritat és que fa moltíssima calor! El centre del poble és pintoresc, però suposem que desllueix una mica pel fet de ser diumenge a la tarda.

En acabat ens posem rumb a Gstaad, però a mig camí trobem un cartell que diu Gruyères. Tot i que la meravellosa guia que tenim pràcticament no n'esmenta res, veiem que hi ha un castell molt bufó al capdamunt del turó, així que decidim acostar-nos-hi a treure el nas.

Sort que hem parat ja el poble és molt acollidor. Tot i que quan hem arribat el castell ja estava tancat, l'olor a fondue ens ha encisat, així que per primer cop soparem en un restaurant suís! El menú està més que clar: fondue i vi blanc!